Project Homako en Koninginnedag - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Project Homako en Koninginnedag - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Project Homako en Koninginnedag

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

03 Mei 2010 | Ghana, Kumasi

Vorige week donderdag ben ik een dagje bij Sanne en Jitske geweest, om hun weeshuis te bekijken. Het weeshuis ligt in Homako, een schattig klein dorpje met nog allemaal lemen hutjes.. Toen ik aankwam werd ik meteen warm ontvangen door hun hostmoeder en de kinderen waren lekker aan het spelen! Een aantal werklui waren al druk bezig met het maken van de stenen voor het nieuwe jongenshuis en het was erg leuk om de fundering al te zien liggen! Ik ben erg blij dat ik heb besloten om mijn sponsorgeld grotendeels hier onder te brengen, gezien de mensen hier echt hun leven in het teken hebben gesteld van de weeskinderen. En de sfeer voelde ontzettend goed, zo anders dan bij mij in het weeshuis! Hier is het net één grote familie! Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor jullie donaties, ze kunnen het hier echt super goed gebruiken! Volgende week maandag ga ik weer bij hun langs, dus hopelijk is het gebouw dan alweer iets verder gevorderd!

Vrijdag hebben we ook in Kumasi gezellig Koninginnedag gevierd! :) ’s Ochtends hebben we met de kinderen in het weeshuis spelletjes gespeeld: de stoelendans, snoephappen, blikjes omgooien en een potje voetballen. De kinderen vonden het erg leuk en genoten zichtbaar! Daarna zijn we naar de Golden Tulip gegaan en hebben we een heeeerlijke cappuccino en chocoladebroodje op, wat was dat smullen zeg!! Even alsof je gewoon weer thuis was in Nederland.. ;) En ’s avonds hebben we nog even lekker een wijntje gedronken bij ons op het dak, al begon het helaas al vrij snel te stortregenen en waren we net op tijd binnen!

Zaterdag zijn we lekker naar Lake Bosumtwi gegaan, lekker even een weekendje relaxen en helemaal niks doen! En gelukkig hoefden we dit keer niet zo lang te reizen, in totaal maar een uurtje, ook wel eens fijn! :) Het meer was weer een prachtige plek en we verbleven in een erg mooi chaletje bij Lake Point, was echt weer genieten!!
De tijd gaat opeens echt super snel, nu nog maar 2 weekjes te gaan!

• 03 Mei 2010 - 16:38

Anita Mam Van Anous:

Hi Amanda,
    ik hoorde van nous dat jullie het zo fijn hebben gehad super om te horen. Amanda jij ook geniet van je laatste week wanneer nous weg is en we zien je heel gauw bij ons thuis gezellig hoor. Als moeder (net als jou moeder he lenie) ben ik zo blij dat jullie goed met elkaar heb kunnen vinden en samen leuke avonturen hebben beleefd. Hou je goed en nog bedankt. Tot gauw en goede reis naar huis over twee weken. liefs Anita en Bart

• 03 Mei 2010 - 19:48

Lenie:

Hoi schat
    Wat leuk dat jullie ook koninginnedag gevierd hebben met de kinderen.
    jammer dat het s'avonds ging regenen.geniet er nog van je weet het de tijd vliegt om.veel liefs
    kxs van ons alle.

• 04 Mei 2010 - 07:29

Irene:

Hey Amanda,

Leuk dat jullie daar koninginnedag hebben gevierd met de kinderen. De tijd is inderdaad omgevlogen nog maar 2 weken te gaan dan ben je weer terug. Geniet nog even van die 2 weken, alvast goede reis terug en tot snel weer
    Liefs, Irene

• 04 Mei 2010 - 10:03

Oma Lievert Er Ging :

weer is wat mis maar ik hoop dat je nog een paar fijnen weekjes hab voor je er erg in heb is het voor bij nauw meisje geniet van je laatsen weekjes en hauw je goed liefs en een knuffel van opa eno ma doei

• 04 Mei 2010 - 17:36

Jennifer:

Nog even genieten dan maar!!
    Dan lekker samen uiteten :)

• 05 Mei 2010 - 07:22

Stichting Muses:

Hee Amanda!
    wow gaaf zeg dat het al zo vordert met het huis! echt een goede bestemming voor het geld. Ben benieuwd hoe het verder gaat!
    Groetjes Nicole

• 05 Mei 2010 - 19:21

Marieke:

hay amanda.
    wat fijn dat je nu een bestemming hebt voor je sponsorgeld en dat je ook nog ziet dat er iets goeds van wordt gedaan,nog twee weekjes dan ben je weer thuis dus nog maar evem lekker genieten,liefs en een knuf van je tentetje marieke

Amanda

Jihoeee, ook dit jaar weer terug naar Ghana!! Weer heerlijk genieten van het prachtige land en de lieve mensen!! Dit keer verblijf ik 3 weken bij ons sponsorproject 'Hamashiah Daycare Centre'. Uiteraard zijn we met onze stichting 'Kind van Ghana' nog steeds hard opzoek naar sponsoren! Mocht je iets voor ons willen/kunnen betekenen, neem dan een kijkje op: www.kindvanghana.nl of www.facebook.com/kindvanghana. <3

Actief sinds 03 Jan. 2010