Afscheid nemen van Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Afscheid nemen van Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen van Ghana

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

15 Mei 2010 | Ghana, Accra

Hier is dan mijn allerlaatste blogje vanuit Ghana! Vond het heel gek om mijn laatste weekje hier in te gaan, alles voor de laatste keer te doen.. Vooral het afscheid nemen van de kindjes viel me heel erg zwaar! Probeerde er op de dag zelf niet al teveel aan te denken, maar toen ik toch echt gedag moest zeggen, hield ik het op het einde niet meer droog.. Het is zo naar om ze achter te laten, nadat je een band met ze hebt opgebouwd en gezien je weet hoe slecht ze het hier eigenlijk hebben! Ik had ze graag een beter leventje gegeven, maar hierin sta je helaas machteloos..

Woensdagavond afscheid genomen van iedereen thuis, want om 3 uur ’s nachts ging ik alweer naar het busstation.. Eerst om Kate en Annemieke uit te zwaaien, om daarna zelf de bus van 6 uur naar Accra te nemen! In de bus vond ik het heel moeilijk om uit Kumasi weg te gaan, na die 3 maanden was dit echt mijn thuis en het deed me veel verdriet om de kindjes nooit meer te zien! Aangekomen in Accra doorgegaan naar het hotel, waar ik een erg fijne kamer heb vlak bij de zee! Even mijn paspoort en drum opgehaald bij Syto en voor de rest eigenlijk alleen maar gerelaxed, was erg moe van de vroege reis.. Vandaag nog de laatste souveniertjes gehaald (jaja, alles weer op het laatste moment! ;)) en lekker op het strand gezeten! Morgen nog even naar het zwembad, genieten van de laatste zonnestralen, want heb al begrepen dat het in Nederland super koud is!! En dan eindelijk lekker het vliegtuig in en naar huis!! Zie er echt super naar uit om iedereen weer te zien!!

Tot snel allemaal! :D

  • 15 Mei 2010 - 19:24

    Anouschka:

    Lieve Schat,
    Ik weet precies hoe je je voelt. Wat een machteloosheid voel je op dat moment. Het liefst neem je ze allemaal of op zn minst 1tje mee naar huis om dan toch iemand een beter/ander leven te geven.
    Hou in je hoofd dat Claudia en de andere vrijwilligers goed voor de kindjes zullen zorgen en dat ze door jou ontzettend gegroeid zijn. Je mag trots op jezelf zijn!
    tot snel meisje
    liefs

  • 16 Mei 2010 - 17:11

    Anita Mam Van Anous:

    Lieve amanda
    ik zei altijd tegen anouschka afscheid is een van de erge dingen in leven. Wat hebben jullie het geweldig gedaan en ik kan me heel goed voorstellen na 3 maanden dat afscheid moeilijk was..Lieve Amanda je zal deze bericht lezen als je weer heerlijk thuis ben. Je draagt de kinderen in je hart en jij in hun hart...Tot heel gauw liefs anita en een dikke knuffel van bart

  • 18 Mei 2010 - 04:28

    Stichting Muses:

    Hee Amanda,
    Jeetje kan me voorstellen dat afscheid nemen moeilijk is zeker na zo;n intense periode met de kids! maar je moet maar in je achterhoofd houden dat je er alles aan gedaan hebt om de kids een beter leven te geven waar jij aan bijgedragen hebt! dus je mag super trots op jezelf zijn!
    Liefs Nicole

  • 03 Juni 2010 - 18:47

    Linda:

    hoi amanda, wat een verhalen zeg! Wanneer kom je weer invallen bij de schelp? Dan kan ik alle verhalen en tips van je horen! :D
    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Jihoeee, ook dit jaar weer terug naar Ghana!! Weer heerlijk genieten van het prachtige land en de lieve mensen!! Dit keer verblijf ik 3 weken bij ons sponsorproject 'Hamashiah Daycare Centre'. Uiteraard zijn we met onze stichting 'Kind van Ghana' nog steeds hard opzoek naar sponsoren! Mocht je iets voor ons willen/kunnen betekenen, neem dan een kijkje op: www.kindvanghana.nl of www.facebook.com/kindvanghana. <3

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 48066

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Me fie fofr)

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Verliefd op Ghana

06 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Terug naar Ghana

14 Februari 2010 - 17 Mei 2010

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: