Aangekomen in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Accra

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

07 Juli 2012 | Ghana, Accra

Nou nou, Anouschka en ik zijn eindelijk aangekomen in Ghana. Dat heeft gisteren wel wat voeten in aarde gehad! Gisterochtend met paps en mams vertrokken richting Schiphol, daar nog gezellig met z'n allen ontbeten en daarna door de douane heen. Tijdens het boarden bleek er wat mis met het vliegtuig, de piloot rook een vreemd luchtje en gezien er niet ontdekt kon worden wat het was, moesten we wachten op een nieuw vliegtuig.. Hierdoor 2 uur vertraging, dus maar een uurtje speling in Rome. Aangekomen in Rome werd er erg moeilijk gedaan aan de transferbalie, blijkbaar bestond onze vlucht niet en de volgende naar Accra vertrok over een klein half uurtje. Of we niet via Casablanca wilden vliegen en dan 's ochtends 5 uur aan zouden komen.. Nou nee! :) Dus toen moesten we maar gaan rennen! En dat hebben we gedaan, op m'n blote voeten en m'n broek op half 7! ;) Fijne bordjes gaven aan dat de duur om naar gate 6 te komen 15 minuten was.. Pfff, tijd om m'n conditie weer iets meer op te bouwen! Aangekomen bij de gate, bleek dat ze ons geen boardingpass hadden meegegeven.. Moeilijk moeilijk natuurlijk, maar uiteindelijk mochten we toch door! Wij in de transferbus, is Anous d'r bagage-stickers kwijt, dus snel weer naar boven gerend om ze bij de balie weer op te pikken. Eindelijk opweg naar het vliegtuig en in het vliegtuig was de Ghanese sfeer hier al gelijk te proeven! :) Wij nog blij dat we het toch net op het nippertje gehaald hadden, blijven we vervolgens nog 2 uur op de grond staan, omdat er iets mis was met de radar.. Jeeh! Ook bleek onze vlucht nog eens een tussenstop te maken in Lagos, Nigeria.. Dus uiteindelijk kwamen half 12 jullie tijd aan! Wij onze spullen halen, wat al wel wat spannend was, gezien ze bij de transferbalie hadden gezegd dat onze bagage het waarschijnlijk niet zou halen. Maar toch kwamen alle tassen voorbij, behalve mijn backpack met al m'n kleren en toilettas.. :( Foetsie! En dat was wel even flink balen kan ik jullie zeggen, zeker gezien het maatverschil tussen Anous en mij! ;) Haha! Dus opweg naar Lost and Found en nu uberhaupt maar afwachten of m'n tas nog komt.. De eerstvolgende vlucht van Rome naar Accra is maandag, dus moeten we hier helaas langer blijven.. We verblijven wel bij een superlieve vrouw, mama Mina en die maakte aan het einde van de dag gisteren weer een hoop goed! Vanochtend een heerlijk ontbijtje gehad en daarna de stad ingegaan.. Wat heeeeeerlijk om hier weer terug te zijn! Het gevoel is gelijk weer helemaal terug; de mensen, de chaos, de geur! Wat heb ik dit gemist! Net onze eerste trotro-ritje achter de rug, wat slaapkledij gescoort op de markt en zo even wat lunchen en een Ghanese simkaart scoren. Voor de rest vandaag nog maar lekker rustig aan. En gezien we nu wat langer in Accra moeten blijven, gaan we morgen maar een bezoekje brengen aan Capecoast en leuke, stoffe tassen scoren!! :) We hebben net ook al onze eerste Fan-ijsje op en dat smaakte zeer goed!! Willen jullie maandag allemaal heeeel hard duimen, zodat ik m'n backpackje weer terug krijg? Thanks! :D En tot de volgende blog!

• 07 Juli 2012 - 13:22

Anita:

Lieve Amanda, ik ga zeker voorje duimen meid wat een ellende allemaal. Heb het allemaal gehoord vna nous. Maar wlheerlijk dat jullie veilig en wl zijn aangekomen. Ik gajullie verhalen volgen en wens ikje veel goeds en leuks daar. Dikke knuffel voorjou amanda en voor nous.

xx

• 07 Juli 2012 - 13:29

Irene En Wilco :

Hey meiden, Wat fijn om te lezen dat jullie zijn aangekomen in Ghana maar dat had inderdaad heel wat voeten in de aarde! Hopen dat je backpack snel terug is Nogmaals heel veel plezier en tot snel bij de volgende blog

• 07 Juli 2012 - 13:47

Marietje:

Hay lekker wijffie, wat begin zeg.. Wij duimen ontzettend hard voor de veilige aankomst van je backpackie!! Jullie zijn al aan het genieten zelfs na zo'n start :) onwijs fijne tijd samen!

Liefs en dikke knuf ML

• 07 Juli 2012 - 15:41

Yvonne:

Zooo wat een gedoe zeg. en ik nog denken... oohhhh maar 4 uurtjes vliegen, die zijn er zo! Gelukkig veilig aangekomen.

• 07 Juli 2012 - 15:41

Yvonne:

• 07 Juli 2012 - 19:49

Lenie:

nou Afasi ik duim heeeeeeeeeeel erg hard voor je . Veel gezelligheid en plezier dikke kus van ons alle

• 08 Juli 2012 - 11:40

Danine:

hoi hoi,

zal voor je bagage duime! maar sjoe sjoe,maar wa een reis joh om er te komen... maar je bent er! heel veel plezier en wacht op je nieuwe verhaal

liefs danine

• 08 Juli 2012 - 11:52

Sanne:

Jeetje wat een gedoe zeg! Maar ik zal voor je duimen, genieten daar! Ik ben jaloers;) xxx

• 08 Juli 2012 - 12:07

Jennifer:

Jeetje wat balen zeg!!Ik ga heel hard voor je duimen, want niets is zo fijn als je eigen spullen...Heel veel plezier en geniet ervan!Let op elkaar en doe voorzichtig!

• 08 Juli 2012 - 13:28

Caroline:

Opzij, opzij, opzij we hebben vreselijke haast, jeetje wat hadden jullie een spannende vliegreis, en je begint nog maar net!!!! We hopen dat je kleding en je toilettasje snel nog terecht komt. Amanda veel plezier!

• 09 Juli 2012 - 06:47

MARIEKE:

IK DUIM VOOR JULLIE EN HEB EEN KAARSJE AANGESTOKEN , DUS HOOP IK DAT ALLES GOED KOMT.
    WAAR KOMT DIE PECH TOCH ALTIJD VANDAAN .
    MAAR UITEINDELIJK ZAL HET WEL GOED KOMEN .
    VEEL PLEZIER EN GENIETEN MEIDEN
    DIKKE KNUFFEL VAN JE TANTETJE

• 09 Juli 2012 - 15:33

Jenny:

Hoi meis, jeetje wat een verhaal joh, jullie hadden wel pech zeg! Gelukkig zijn jullie er. Ga er maar lekker van genieten en ik hou je facebook in de gaten voor de foto's. xxx

• 12 Juli 2012 - 22:16

Marieke:

Hej meis,

Jeetje wat een reis en wat een gedoe. Hoop dat je backpackje goed is aangekomen maandag en dat je lekker je eigen spulletjes weer hebt. Dan kan nu het genieten beginnen!!!

Hele dikke kus vanuit dord

• 13 Juli 2012 - 14:22

Leonie:

hey meis!!

fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen!! jammer van je tas... heb je hem inmiddels alweer terug?? toch lastig zonder je kleding....
    geniet er nog even van!

dikke kus