Laatste dagje alweer in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Laatste dagje alweer in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje alweer in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Amanda

03 Augustus 2012 | Ghana, Accra

Onze reis zit er helaas alweer bijna op, vandaag onze allerlaatste dagje in Accra en vanavond op naar Nederland.. Afgelopen zondag zijn we weer warm ontvangen door onze lieve kindjes en hostmoeder in Kona, heerlijk om hier weer terug te keren! We hadden weer wat spulletjes meegenomen en met z'n allen gezellig zitten smullen van wat fruit. De volgende dag wilden we graag gaan beginnen met het verven van het gebouw, maar helaas was er in de buurt geen verf te koop en had de builder een miscalculatie gemaakt voor het benodigde cement voor de vloer, waardoor we ons allerlaatste sponsorgeld hieraan kwijt zijn.. Erg balen, maar zo gaat dat nou eenmaal in Ghana! :) Maandag zijn we in Ahawia souverniertjes gaan shoppen en dit was net zo erg als bij de Culturale Market in Accra! Van alle kanten werden we belaagd, te grappig weer! Wel wat mooie spulletjes gekocht en aardig kunnen afdingen! De rest van de dag lekker zitten keutelen met de kids van het weeshuis, sommigen hebben al vakantie van school.. Dinsdag hebben we alle pictogrammen voor het kinderdagverblijf afgemaakt en 's middags hebben we officieel ons afscheid gevierd met de Aldersgate Foundation! Het verliep allemaal erg rommelig, maar veel lieve woorden gehoord. Ook een erg mooie Kente-sjaal en certificaat gekregen! Super leuk! Woensdag onze laatste dag gehad in Kona. 's Ochtends de meeste spullen ingepakt en met onze lieve hostmoeder Beatrice naar het dorp gelopen om spulletjes te halen voor pannenkoeken, voor ons afscheid wilden we die graag maken voor de kinderen. Ook heb ik een rijstkoker en blender gekocht voor Beatrice, zodat ze makkelijker eten kan bereiden voor alle kinderen van het weeshuis en kinderdagverblijf! Gaat op dit moment zoveel tijd inzitten! Deze dag hebben we ook gezellig Vera op bezoek gehad, zij wilde heel graag bij ons project komen kijken! Lekker bijgekletst en daarna aan de slag voor de pannenkoeken! Al hebben wij uiteindelijk weer niet veel gedaan, want ze nemen graag dingen uit handen van Obruni's! ;) Tussendoor weer afscheid genomen van Vera, die hier nog heerlijk een maandje blijft en daarna met z'n allen gaan smikkelen van de pannenkoeken! De kinderen vonden ze heerlijk! :D 's Avonds nog de afscheid-cadeautjes en het meeste van onze kleren, schoenen e.d. uitgedeeld en heel veel foto's gemaakt met iedereen! Erg gezellig zo met z'n allen! En ter afsluiting uiteraard nog met z'n allen een filmpje gekeken! Super gezellig! Maar wel een heel dubbel gevoel! De volgende dag was het dan helaas echt zover, tijd om afscheid te nemen.. Pff, wat was dit moeilijk! We zijn hier een maandje geweest, maar het voelt zoveel langer.. En het voelde echt alweer als thuis!! Ik werd al wakker met een brok in m'n keel, kan heel moeilijk afscheid nemen. Vooral als iedereen zegt dat je niet weg mag gaan en dat ze het zo erg vinden! Onze hostmoeder vond het heel erg moeilijk, vooral toen we beiden moesten huilen.. Zij heeft ons ook niet meer uitgezwaaid, vond dit te moeilijk. Met tranen weten ze niet zo goed mee om te gaan.. Iedereen een hele dikke knuffel gegeven en toen toch maar in de taxi! Zo erg om weg te gaan van deze heerlijke plek! Zo bijzonder om hier te mogen verblijven en even deel te maken van hun leven! De reis naar Accra verliep gelukkig erg soepeltjes en waren zo rond half 5 bij lieve Mina. Super plek om onze reis weer af te sluiten! Lekker gegeten en weer erg gelachen om Kwame.. En vandaag dan echt ons allerlaatste dagje hier! Even internetten, laatste souverniertjes kopen bij de culturale market en daarna nog even lekker naar het strand! Al is het weer aardig bewolkt hier! :s Vanavond vliegen we om 23.00 uur en hopen morgen rond 11.30 uur aan te komen in Amsterdam.. Dus tot snel weer allemaal! :)

• 03 Augustus 2012 - 12:32

Manon - Activity Int.:

Hallo lieve meiden; wat gaat de tijd snel zeg! Bizar dat jullie vanavond alweer terugkeren naar Nederland. Ik vind het fantastisch wat jullie allemaal weer hebben gedaan. Voor vanavond alvast een goede reis, en voor de komende maanden wens ik jullie veel plezier met de mooie herinneringen die jullie meenemen.
    Hartelijke groeten van Manon - Activity International

• 03 Augustus 2012 - 12:35

Angela:

He aman,

Heb genoten van je verhalen! En heel begrijpelijk dat het afscheid zo zwaar was! Zo ik ook moeilijk vinden!! wat vliegt de tijd zeg!

Geniet nog even van je laatste dagje en een hele goede vliegreis!!
    Tot snel
    Groetjes angela

• 03 Augustus 2012 - 13:26

Lenie:

Hoi lieverd krijg er ook natte ogen van ben trots op julie alle twee .dikke kus voor beide en tot morgen

• 03 Augustus 2012 - 13:56

Kristi:

Hoi Aman!

Wat een leuke verhalen toch allemaal!
    Als ik dit zo lees zou ik t ook graag een x meemaken allemaal !
    Lijkt me idd erg moeilijk om weg te gaan! Geniet nog van je laatste dag!
    En ben erg benieuwd naar je verhalen in "real life!"
    Goede vlucht!

Liefs Kristi

• 03 Augustus 2012 - 13:59

Yvonne:

Dikke dikke duim voor jullie!!!!!

• 03 Augustus 2012 - 18:15

Marietje:

Alweer een maand om wat gaat de tijd toch hard.. Tijd voor nieuwe acties :) respect hoor meiden en dikke knuf tegen de tranen!! Liefs ml

• 03 Augustus 2012 - 22:56

Irene En Wilco :

Hey meiden,

Het zit er al weer op, wat is de tijd toch weer snel gegaan
    We vonden het erg leuk om jullie belevenissen te lezen
    En echt super wat jullie gedaan hebben
    Goede terug reis

Liefs Wilco en Irene

• 04 Augustus 2012 - 00:17

Caroline:

We hebben alles van je reis gevolgd en vonden het leuk dat je nog een keer terug gegaan ben en dat het een hele fijne ervaring voor je geweest is. Lieve Amanda goede reis naar huis !!!!!!!!

• 05 Augustus 2012 - 10:27

Anouk:

Wat ontzettend leuk om alles te lezen maar maar heel erg heftig en emotioneel.
    En inderdaad afscheid nemen is altijd moeilijk !!
    Maar fijn om te lezen dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben gehad !!

Tot morgen !!