Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

31 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Over precies twee weken is het dan zover, ik vertrek naar Ghana!! :D
Het aftellen is nu echt begonnen.. Deze week ga ik mijn laatste vaccinatie halen bij de GGD en mijn visum ophalen bij de Ghanese Ambassade. Daarnaast moet ik nog wel aardig wat dingetjes kopen, maar voor de rest zijn de meeste voorbereidingen zo goed als rond!

Sinds vrijdag weet ik ook eindelijk waar ik terecht kom in Ghana! Ik ga werken bij het Kumasi Childrens Home / Pre-School in Kumasi. Dit is een weeshuis voor kinderen tussen de 0 en 7 jaar, met daaraan vast een kleuterklasje. Er zitten ongeveer 30 kinderen in dit weeshuis en mijn taken zullen voornamelijk bestaan uit het verzorgen, spelen en lesgeven van de kinderen. Ik heb er al helemaal zin in!!!

De geldinzameling gaat helemaal super! De teller staat op dit moment al op: €880,-!!!
Echt geweldig! Ik wil iedereen dan ook ontzettend bedanken voor hun bijdrage en ik weet zeker dat ik hiervan iets moois voor de kinderen kan doen!

Mijn volgende berichtje zal waarschijnlijk vanuit de hoofdstad Accra zijn!! ;)

  • 31 Januari 2010 - 21:11

    Marieke:

    spannend joh en ook leuk zien ik je nog voor die tijd

  • 01 Februari 2010 - 10:56

    Stichting Muses:

    hee Amanda!
    spannend zeg! goede reis alvast en ben benieuwd naar je 1e berichtje uit Ghana ;)
    Groetjes Nicole

  • 01 Februari 2010 - 18:21

    Anneke:

    Heey Amanda hert wordt nu steeds spannender he?
    Leuk dat je nu eindelijk weet wat je gaat doen daar.
    Is wel een goede aansluiting bij wat je nu doet gelukkig.
    Groetjes

  • 02 Februari 2010 - 09:57

    Yvonne:

    Hej!! Aman, ik leef helemaal met je mee met dat aftellen! :-D Ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Maar het gaat helemaal goed komen. Vooral als je aankomt, dan kijk je je ogen uit en jij misschien nog wel meer dan ik!

    Nog eventjes!! Tot zaterdag! Dikke knuffel Yvonne

  • 03 Februari 2010 - 14:55

    Anouschka Wehman:

    heey! ik kon geen bericht sturen dus dan maar zo!

    ik heb m via ICS cardservices, en het duurt meestal 10 dagen maar kan denk ik ook wel versnelt,zou je even moeten vragen,op de website staat een telefoonnummer die altijd bereikbaar is.
    mn pa komt 5 maart in accra aan. We gaan dan ook met een hele groep daarheen omdat het 6 maar onafhankelijkheidsdag is, alsj e zin hebt om mee te gaan(al moet je dat nu wel snel bedenken hahaa)en zorgen we dat er ook een bed voor jou is waar we ook gaan verblijven.
    Hij blijft 10 dagen en gaat gewoon met mij meekijken en rondom kumasi kijken naar andere projecten enzo.
    Heb er heel veel zin in! ik ben er waarschijnlijk niet de dag dat je aankomt omdat ik dan in cape coast zit( de 28e toch?) maar dan zie ik je na dat weekend gewoon!
    liefs xx

  • 03 Februari 2010 - 18:49

    Marieke:

    Gelijk maar vast even een berichtje posten dan!

    Ik ben supertrots op je dat je droom werkelijkheid wordt.

    Ik wens je drie fantastische maanden toe!

    Ga je wel missen hoor!!!
    Kusje

  • 07 Februari 2010 - 15:51

    Joke Redelijkheid:

    leuk amanda dat nu je droom werkelijkheid word.
    ik wens je veel plezier en zeker veel ervaring in je avotuur.

  • 10 Februari 2010 - 18:28

    Moeder Van Anouschk:

    Hallo amanda, je ken mij niet maar ik ben de moeder van Anouschka, zij zit al in Kumasi. Wat leuk dat jij zowel in hetzelfde huis gaat logeren als in kumasi children home, geweldig. Ik denk dat je een aardig beeld heb van hoe het allemaal daar aan toe gaat. Anouschka heeft het geweldig naar d 'r zin alleen dat de kinderen worden geslagen met een stok dit vind ze verschrikkelijk, volgen smij puur ontwetenehid, maar goed. Anouschka heeft jou aardig op de hoogte gebracht heb ik begrepen van hoe en wat daar, vooral de penottie en pindakaas meenemen hahah. Heel veel plezier daar en geniet van je verblijf.Groeten
    Anita

  • 11 Februari 2010 - 19:44

    Caroline:

    Lieve Amanda we willen je graag wat meegeven,dus je koffer nog niet dicht doen!
    Hier komt het : 10 x Applaus
    10 x Knuffels
    10 x Zoentjes
    10 x Lach van ons (tegen de heimwee)
    10 x Geluk
    10 x Plezier
    10 x Sterkte
    10 x de groetjes van ons allemaal
    en dan 3 maanden lang.
    Zo ga nu maar zitten op je koffer, dit alles moet erin(gewoon effe douwen).
    Nou meissie, we zullen je missen, maar we zijn benieuwd naar jouw avontuur,dus kom snel weer heelhuids terug naar huis.
    Goede reis …….we zijn trots op je!!!!!!
    Liefs van: Klaas & Caroline, Nik & Nathalie, Nanette & Perry, Stephanie & Lennard,
    en een poot van Diesel & Kenzo

  • 14 Februari 2010 - 16:18

    Yvonne:

    you are in the plane!!!!

    Ik wou dat ik naast je zat. Haha :D...

    Straks zit je onder de warme zon! Ben benieuwd hoe het daar is en hoe je het daar vind!!!

    Dikke knuffel Yvonne

  • 15 Februari 2010 - 06:51

    Carolie:

    Goedemorgen Amanda,
    Hoop dat je een beetje vannacht heb kunnen slapen,
    Misschien erg moe van de reis en alles er omheen.
    Nou meissie we horen het wel, hoe alles is gegaan.
    Dikke knuffel van ons allemaal, Caroline.

  • 15 Februari 2010 - 10:53

    Lotte:

    Hey lieverd!
    Je bent er als het goed is! Ik ben ontzettend trots op jou!
    Geniet ervan schat, laat het maar allemaal op je afkomen.
    Ik blijf je volgen!
    Kus Lot

  • 15 Februari 2010 - 12:03

    Willeke:

    Hé Amanda!

    Ik ben erg benieuwd naar hoe het nu gaat verlopen.
    Hoorde van je moeder al dat je vanmiddag lekker naar het strand zou gaan!

    Ben erg benieuwd, geniet er van!

    KUS

  • 15 Februari 2010 - 14:49

    Irene:

    Hey Amanda,

    Nou je eerst dag in Ghana. Hoop dat je een beetje een goede vlucht hebt gehad gisteren? Beetje kunnen slapen vannacht? Ben heel benieuwd naar al je reisverhalen en foto;s straks. Veel plezier en geniet ervan

    xxx Irene

  • 15 Februari 2010 - 17:57

    Lenie:

    Hoi Amannie
    lekker geslapen je eerste nacht.
    Je komt zeker ogen tekort om alles in je op te nemen.En is het bewolkt of valt het wel mee.wat een verschil met hier min 2.
    Heel veel plezier en gezelligheid in je eerste week een hele dikke kus van ons alle.

  • 16 Februari 2010 - 09:14

    Annemieke:

    hoi amanda, goede reis gehad? eerst maar even bijkomen en wennen aan het temperatuurverschil.succes en groetjes van ons allemaal.

  • 16 Februari 2010 - 11:22

    Mina:

    Hey Sis,
    Hoe is het daar in Ghana... Mooi weer???
    Mooi cker en veel om naar te kijken... Tot over 89 dagen!!!
    Ik heb je WII ingepikt hahahah!
    Luv joe xxx je zus

  • 17 Februari 2010 - 15:00

    Marieke:

    hay amanda.
    gelukkig ben je veilig aangekomen,een raar idee dat je zo ver weg bent.
    je zult nog heel veel nieuwe dingen tegen komen ik blijf je volgen nog heel veel liefs van ons tot de volgende keer. xxmarieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Jihoeee, ook dit jaar weer terug naar Ghana!! Weer heerlijk genieten van het prachtige land en de lieve mensen!! Dit keer verblijf ik 3 weken bij ons sponsorproject 'Hamashiah Daycare Centre'. Uiteraard zijn we met onze stichting 'Kind van Ghana' nog steeds hard opzoek naar sponsoren! Mocht je iets voor ons willen/kunnen betekenen, neem dan een kijkje op: www.kindvanghana.nl of www.facebook.com/kindvanghana. <3

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 48055

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Me fie fofr)

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Verliefd op Ghana

06 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Terug naar Ghana

14 Februari 2010 - 17 Mei 2010

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: