Mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Amanda Thijssen - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe thuis

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

20 Februari 2010 | Ghana, Kumasi

Sinds gisteren ben ik aangekomen in Kumasi! Donderdagnacht om 4 uur richting het busstation van Accra en rond kwart voor 5 gingen we op weg! De reis viel eigenlijk wel mee, alleen om uit Accra te komen over een onverharde weg gereden.. Even lekker gehobbelt en daarna was het goed te doen!

We kwamen zo rond half 11 aan in Kumasi, op het eerste gezicht een stuk rustiger dan Accra (daar kom ik later nog op terug ;)).. Bij het busstation weer opgehaald door de lokale organisatie en hebben we een kleine rondleiding gehad door Kumasi. Je wordt hier wel iets minder aangesproken, dus dat is wel fijn! Rond 2 uur werd ik naar mijn gastgezin gebracht.. Vond het toch wel gek om afscheid te nemen van de andere Nederlandse meiden en alleen verder te gaan..
Mijn gastgezin woont in een buitenwijk van Kumasi, zover ik het heb gezien wel een arme wijk.. Mijn gastmoeder (Beatrice) is erg aardig en ik deel mijn kamer met nog twee
Nederlandse meiden, Anouschka en Sophie.. Dus dat is gezellig, fijn om van hun al allemaal verhalen te horen!
Wel vond ik het erg wennen, voel me nog niet helemaal op mijn gemak.. Maar dat heeft gewoon even tijd nodig, denk ik! Gisteren en vanochtend ook wel een beetje last gehad van heimwee, het is hier zooo anders!! Anouschka heeft me nu meegenomen naar een super fijn internetcafe met airco, erg leuk om wat mensen uit Nederland te spreken, doet me goed! :D Wel heel indrukwekkend om door Kumasi te reizen, een stuk met de trotro gegaan.. Deze viel erg mee en zat ook nog niet vol! Het verkeer is hier echt ongelooflijk!! Het is hier zo druk en chaotisch!! Heb op dit moment het idee dat ik nooit in m’n eentje de weg hier ga vinden!!! :)

Voor morgen heb ik nog niet veel plannen, misschien mee naar de kerk met Beatrice.. Iedereen raadt aan om dit 1 keer te doen voor de ervaring, ben erg benieuwd!
Maandag ga ik beginnen in het weeshuis, ben er gisteren al langs gereden, echt super groot! Beatrice werkt er ook, dus zij geeft mij eerst een rondleiding en dan kan ik zelf kijken waar ik graag wil gaan werken.. Heb op dit moment nog geen idee, ben echt super benieuwd naar hoe het daar zal zijn! Ik zal van de week weer proberen om een berichtje te plaatsen! Ik hoorde dat de sneeuw gelukkig weer helemaal weg is, zal wat zonnestralen jullie kant opsturen!! ;)


  • 20 Februari 2010 - 17:28

    Sjaak:

    Heey Amanda!

    Ik kom 22 maart ook een week naar Ghana toe. Ik zit dan in Accra. Dus misschien dat we elkaar nog wel zien:D

    Groetjes Sjaak

  • 20 Februari 2010 - 19:09

    Jennifer:

    He Meis!
    Vanmddag al even met je gesproken... Komt goed he?
    Leuke foto's! Leuk om te zien waar jij de komende maanden 'woont'!
    We smsen ;)
    Kus

  • 20 Februari 2010 - 19:45

    Marina:

    hallo amanda,

    wat een leuke verslagen een heel andere wereld jah. wat een beleving. leuke foto's maandag ga je lekker aan de slag en die heimwee trekt dan echt wel weg. je bent nu al bijna een week weg. hou je haaks. veel plezier morgen in de kerk lijkt me echt een mooie ervaring.
    kus marina

  • 21 Februari 2010 - 18:47

    Lenie:

    Hoi Amannie
    heel veeel succes in het weeshuis.kxs

  • 22 Februari 2010 - 06:58

    Caroline:

    He meissie, hier een lettertje van ons.
    Vandaag begin je in het weeshuis en heb je in de afgelopen dagen al heel wat meegemaakt.
    Het is erg leuk om te lezen hoe het met je gaat en dan op zo’n afstand!!!!
    Jaaaa we volgen je wel en ook voor vandaag heel veel plezier en sterkte .
    Knuffeltje van de Mieropjes

  • 22 Februari 2010 - 08:20

    Gerrie.:

    Hoi Amanda,

    Heel veel succes in het weeshuis,ik denk dat het leuk is en de kindertjes heeel veel liefde en aandacht nodig hebben, ik hoop dat je er een goede tijd zal hebben.

    Groet Gerrie.

  • 22 Februari 2010 - 08:45

    Stichting Muses:

    Hee Amanda!
    kumasi weer heel wat anders inderdaad, maar ook weer leuk en nieuw! fijn dat je even met NL'ers kon praten etc, geeft altijd een goed gevoel! ben benieuwd naar je verhaal over de kerk!
    Groetjes Nicole
    ps de sneeuw is weg, maar nu kunnen we wel wat zon gebruiken ;)

  • 23 Februari 2010 - 18:30

    Bibi:

    Ohhh, wat leuk om dit allemaal te lezen. Je gelooft het niet maar 8 jaar geleden zat ik ook in het Pink hostel in Accra voor de eerste dagen en werd ik ook wakker gehouden door KIKKERS. IK wil terug!!!!

    Doe rustig aan, het went allemaal vanzelf na een paar weken weet je niet meer beter en loop je rond als een Ghanees.

    Zit Vic Baboo's cafe nog in Kumasi???

    Groetjes Bibi

  • 23 Februari 2010 - 19:36

    Annemieke:

    hoi amanda,
    we hopen dat je het naar je zin hebt in het weeshuis. succes met je werk daar,groetjes van ons allemaal.

  • 24 Februari 2010 - 12:14

    Tanteje Marieke:

    hay meisie wat een verhlen heb je al lijkt me heel spannend allemaal ,we hebben de eerste zonnenstraaltjes al ontvangen heel erg bedankt daarvoor,dat je heimwee hebt is niet zo gek toch je maakt zoveel mee in korte tijd,ik ben druk aan het leren ik heb maandag 1maart 3 toetsen dus das even blokken ,maar dan ben ik met school klaar alleen nog een scriptie en een veldonderzoek doen.kortom nog werk genoeg,nou meis geniet maar lekker van alles wat er op je pad komt en tot horens dikke knuf van je tanteje

  • 24 Februari 2010 - 14:40

    Bren:

    Hi Amanda!

    Wat leuk om iets van je te lezen!!
    Lijkt me ook wel erg wennen, zo ver weg van alles wat je gewent bent!
    Maar het komt vast helemaal goed met je!

    X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Jihoeee, ook dit jaar weer terug naar Ghana!! Weer heerlijk genieten van het prachtige land en de lieve mensen!! Dit keer verblijf ik 3 weken bij ons sponsorproject 'Hamashiah Daycare Centre'. Uiteraard zijn we met onze stichting 'Kind van Ghana' nog steeds hard opzoek naar sponsoren! Mocht je iets voor ons willen/kunnen betekenen, neem dan een kijkje op: www.kindvanghana.nl of www.facebook.com/kindvanghana. <3

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 48052

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Me fie fofr)

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Verliefd op Ghana

06 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Terug naar Ghana

14 Februari 2010 - 17 Mei 2010

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: